Los mil visatges del festenal d'occitania, edicion 2018

Publié le 13 juin 2018
Temps de lecture : 2 min
Festival Occitania
Les mille visages du festival Occitania.

Temps d’encontre dels bèls per la cultura occitana, dubèrt sus lo monde, lo festenal Occitania multiplica los rendètz-vos, las alianças e las proposicions artisticas.

Temps de rencontre d’importance pour la culture occitane, ouvert sur le monde, le festival Occitania multiplie les rendez-vous, les partenariats et les propositions artistiques.

Coma o precisa Joan-Pau Becvort, director de l’Institut d’estudis occitans de Garona-Nauta, « lo festenal Occitania a una vision universalista de la cultura occitana. Botam pas en plaça una programacion per tala o tala part de la populacion, avem la volontat de nos adreçar a tota la societat ». Atal, totas las fòrmas artisticas, del teatre a la musica, en tot passant per l’art contemporanèu an, aicí, dreit de citat per balhar l’enveja de veire e de descobrir la diversitat de creacion. « Nòstre festenal es mutualista, perseguís Joan-Pau Becvort, se debana sus un vintenat de comunas de Garona-Nauta – a Tolosa, Venèrca, Caseras, Murèth, Bossens, Sent Lis, Vilafranca de Lauragués…- mes tanben present dins Tarn e Hautas-Pireneus. La programacion es botada en plaça, cada an, ambe l’ajuda de 80 partenaris del territòri. » E l’an passat, foguèron 88 artistas que venguèron sus las planchas del festenal. Per l’edicion 2018, l’eclectisme es la règla, ambe teatre, musicas de l’ora d’ara e tradicionalas - l’infatigable grop Nadau que serà de la partida - musica classica, eveniments de carrièra e un espectacle concèrt sons e luses, prepausat pel grop OC a Murèth per evocar la crosada contra los Albigeses.

Comme le précise Jean-Paul Becvort, directeur de l’Institut d’études occitanes de Haute-Garonne, « le festival Occitania a une vision universaliste de la culture occitane. Nous ne mettons pas en place une programmation pour telle ou telle partie de la population, nous avons la volonté de nous adresser à l’ensemble de la société. » Ainsi, toutes les formes artistiques, du théâtre à la musique en passant par l’art contemporain, ont ici droit de cité afin de donner à voir et découvrir la diversité de création. « Notre festival est mutualiste, poursuit Jean-Paul Becvort, il se déroule sur une vingtaine de communes en Haute-Garonne - à Toulouse, Venerque, Cazères, Muret, Boussens, Saint-Lys, Villefranche-de-Lauragais… - mais également dans le Tarn et les Hautes-Pyrénées. La programmation est mise en place chaque année avec le concours de 80 partenaires du territoire. » Et l’an passé, ce sont 88 artistes qui ont foulé les planches du festival. Pour l’édition 2018, l’éclectisme est de mise avec du théâtre, des musiques actuelles et traditionnelles - l’infatigable groupe Nadau sera de la partie - de la musique classique, des événements de rue et un spectacle concert sons et lumières, proposé par le groupe OC à Muret, qui évoquera la croisade contre les Albigeois.